Evelinas

20 år. Lyssnar på Håkan, Säkert, År&dar, SeLest och Maggio såklart. Gillar te och katter. Är feminist. Tränar gymnastik och spelar teater.

Sol

Publicerad 2015-06-16 17:12:05 i Evelina,

Från de senaste dagarna.
 
I fredags var jag ledig. Halva dagen spenderades i solstolen vilket var så himla skönt, fram till att jag fick utslag av solen och så ont i huden?! Vad hände där? Just det, jag har världens känsligaste hy och valde att sola första dagen utan solskydd......... Bra där. Ska inhandla en snarast!
På eftermiddagen åkte jag in till Borås där jag träffade Martina. Vi gick en sväng på Nelly outleten (som jag älskar) och åt fruktsallad i solen på hennes Balkong.
 
När det närmade sig kvällen åkte jag hem till Florina med Evelina. Sist vi sågs var någon gång i vintras och det var minst sagt ett kärt återseende. Vi grillade och pratade om allt som har hänt i livet sen sist. Så skönt att ses och recapa lite nu när vi inte ses så ofta längre.
 
När vi hade tryckt i oss massa god mat och efterrätt begav jag och Evelina oss hemmåt. Hade gärna stannat hela natten men var tvungen att  åka hem då jobb stått på scheman hela helgen. Min första riktiga jobbtur för sommaren och det kändes riktigt bra, till och med natten till i måndags kändes okej.
 
När jag jobbar klart i måndags hängde jag på Marios gräsmatta (tillsammans med honom såklart, hänger inte på andras gräsmattor bara så där) i solen ungefär precis hela eftermiddagen. Älskar att vara ledig på riktigt när man bara kan ligga och titta på molnen samtidgt som man pratar av sig med den bästa som finns.
 
ÄLSKAR att sommaren är här. Förut har jag verkligen inte tyckt att sommaren varit så fantastisk. Men nu, den gör mig så lycklig. Precis som solen. Mycket sol i det här inlägget, men den är ju så skön.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20 år. Lyssnar på Håkan, Säkert, År&dar, SeLest och Maggio såklart. Gillar te och katter. Är feminist. Tränar gymnastik och spelar teater.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela