Evelinas

20 år. Lyssnar på Håkan, Säkert, År&dar, SeLest och Maggio såklart. Gillar te och katter. Är feminist. Tränar gymnastik och spelar teater.

En lördagslista

Publicerad 2015-04-11 11:36:43 i Evelina,

För ett tag sedan gjorde Josefin Knave, som är ungefär den coolaste jag vet, en måndagslista på söndag och uppmande alla andra att göra listan med, och ni vet hennes ord är min lag, hehe. Så here we go, en måndagslista på en lördag: 

vad har du på dig?

Rebeckas mjukisbrallor, pappas jobbtröja och mammas lila morgonrock. Fancy när en är hemma hos föräldrarna minsann!

hur mår du?
Jag mår bra! Är dock sjukt stressad inför tentan som jag har om två veckor och som jag inte riktigt vet i vilken ände jag ska börja..... Men! Jag har just avverka en inlämning och det känns gött i alla fall. 

vad önskar du just nu?
Ett förstahandskontrakt, en diskmaskin och en pojkvän skulle jag inte tacka nej till. 

vad har du ätit idag?
Gröt, knäcke och kaffe. Kanske inte en sån där härlig lördagsfrulle som jag brukar visa här i bloggen, men mätt blev jag.

vad ska du göra imorrn?
Imorgon ska jag träna barnen i gymnastik heeeela långa dagen. 

och på söndag?
Ja det är ju söndag imorgon då...... men nästa söndag ska jag på 1årskalas för lillskuttan Joline.

Vem saknar du?
Louise! MÅSTE boka biljett till Sthlm för att hälsa på'na. 

senaste köp?
Haha var tvungen att gå in på min bank för att kolla, gissade på mat och så rätt jag hade! De fem senaste köpen var mat. Före det var min rouge från Make up store. Nej jag shoppar inte så ofta och ja mat är det bästa jag vet. 

vad skrattade du senast åt?
Evelina igår när hon pratade om att känna snoppar....... moget..... haha.

vad grät du senast åt?
Förmodligen någon reklam. Gråter så lätt. Nej just det! När Kalle ställde sitt överslag i programmet svett och etikett. Eller vänta, det måste varit i torsdags när jag tittade på Karlsson på Taket på Stadsteatern och Lillebror äntligen fick sin huuuund. Vi måste även prata om det här med att jag lipade pga min tanke om hunden som äntligen fick sin lyckliga stund i rampljuset (?!).......

vem sov du senast med?
Rebecka och Freyja.

vad läser du just nu?
Skolan, demokratin och de unga medborgarna... kul va? 

senast sedda film?
Hmm. Minns inte? Tittar så sällan på film. Gissar på att det var någon som gick på TV med mamma och pappa. Typ en romantisk komedi. 

Vilken svordom använder du mest?
Alla tyvärr. Men helvete är min favorit. 

Vem var den senaste som ringde dig?
Mamma såklart.

Brukar du ta selfies?

Nej.

 

senast 3 inkomna sms?
”Med vem skulle du på date?!??”
”Kan inte.. jag har ingen ajåån ;)”
”Hej! Din surfmängd är snart slut.... bla bla bla.”. Hatar det här smset mest av allt. 

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
”Bilaga: 1 bild" och det var den här:

Emoji med tusen hjärtögon minst.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Teater (såklart), naturkunskap (inte såklart), psykologi och samhällskunskap skulle jag säga då. 

Vilken är din favoritfrukt?
Banan. Äter minst en om dagen!! 

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Helena Bergström har jag fått höra att jag är lik sen jag var liten. 

Vad är du rädd för?
Det mesta. 

En person du tycker är snygg?
Adam Lundgreeeeen. Som jag har en totalcrush på (igen) efter att jag sett Karlsson på taket där han spelar Bosse. Planerar nu hur jag ska möta honom *spontant* på stan för att sedan övertala honom att bli mina barns pappa. 

Blir du lätt svartsjuk?
Ja tyvärr. Dålig egenskap det där. 

Din favoritkaraktär ur en serie?
Men hur ska man kunna välja? Älskar ju alla karaktärer i vänner. I Grey´s Anatomy med såklart men där skulle jag nog kunna välja Christina ändå. 

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Min syster Cecilia.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Alla! Om jag fick välja en supekraft hade det LÄTT varit att kunna absolut alla språk. Tänk vilken fördel och hur många fler spännande möten en skulle kunna få.

Vad för sorts killar faller du för?
Men oj. Trygga, roliga, utåtriktade killar tror jag. Sånna som man inte måste ta hand om när man går på fest tillsammans. 

Vart vill du åka just nu?
På tågluff (<3<3<3<3)

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Nu är det ju tyvärr jättelångt till min födelsedag.....  Men ett Thomas Saboarmband skulle jag vilja ha. Har tappat bort mitt. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-27 00:10:23

Åh alltså saknar dig SÅ mycket med. Hela tiden. Känner såhär.......Göteborg lockar......🙆🏻 puss❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20 år. Lyssnar på Håkan, Säkert, År&dar, SeLest och Maggio såklart. Gillar te och katter. Är feminist. Tränar gymnastik och spelar teater.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela